I tydzień

6d - klasa sportowa

Kl.VI d – klasa sportowa – J. Wojtaszek

26.03.2020 /czwartek/

Temat: . Doskonalenie zagrywki górnej.

 

Pamiętaj aby ćwiczenia dostosować do swoich możliwości, umiejętności i miejsca, w którym je wykonujesz.
 
Dbajcie o swoje bezpieczeństwo!
 
Ćwicz przy otwartym oknie bądź dobrze wywietrzonym pomieszczeniu. Jeśli masz taką możliwość, ćwicz na  świeżym powietrzu.
Przed każdą aktywnością wykonaj rozgrzewkę ogólnorozwojową.
 
Zasób ćwiczeń  na rozgrzewkę macie już duży!

Rozgrzewka ogólnorozwojowa (ok 10-15 min.)-przykład:
- trucht (można wykonać w miejscu) – 3 minuty,
- trucht + krążenia ramion (lewa, prawa, oburącz do przodu/tyłu),
- „pajacyki” z klaśnięciem nad głową oraz klaśnięciem przed klatką piersiową (po 20 klaśnięć),
- skip A - naprzemienne unoszenie kolan – 30 sekund,
- skip C – naprzemienne zginanie nóg w kolanach do tyłu, tak aby piętą buta przy każdym kroku dotykać pośladków – 30 sekund,
- naprzemienne wymachy nogą z dotknięciem palcami stopy do dłoni (po 82 powtórzeń na nogę),
- krążenia tułowia (po 4 razy w obie strony),
- krążenia biodrami (po 4 razy w obie strony),
- krążenia kolan (do środka, na zewnątrz, po 4 razy),
- krążenia nadgarstków i w stawach skokowych,
- przysiady 3 x 10,
- „brzuszki” w pozycji leżącej z nogami ugiętymi pod kątem 60-90° - 3 x 10,
- „grzbiety” w leżeniu przodem (na brzuchu) z wyprostowanymi ramionami do przodu – 4 x 5 powtórzeń (każde powtórzenie to uniesienie nóg i ramion do góry i utrzymanie ich w takiej pozycji przez 5 sekund),
- „pompki”( damskie) w pozycji poziomej, twarzą do ziemi, podnoszenie i obniżanie tułowia – 4 x 5.

Proszę obejrzeć filmy z piłki siatkowej – doskonalenie zagrywki górnej (tenisowej). Zwróćcie uwagę na postawę wyjściową do wykonania zagrywki.
https://youtu.be/kw-vc4nPAtI
https://youtu.be/Q8PJO-hJGtw

27.03.2020 /piątek/
Temat: Doskonalenie kiwnięcia piłki.

Wykonaj rozgrzewkę ogólnorozwojową  z elementami ćw. skocznościowych

Proszę zobaczyć filmy z piłki siatkowej – kiwnięcie piłki. Należy zwrócić uwagę na sekwencję kroków przy wykonywaniu rozbiegu.
https://youtu.be/wDDKAlxe8J4
https://youtu.be/9DSB3qIlE_w?list=TLPQMjQwMzIwMjAvXHXB5CtavA

6d - klasa sportowa

26.03.2020 /czwartek/

Temat: . Doskonalenie zagrywki górnej.

 

Pamiętaj aby ćwiczenia dostosować do swoich możliwości, umiejętności i miejsca, w którym je wykonujesz.
 
Dbajcie o swoje bezpieczeństwo!
 
Ćwicz przy otwartym oknie bądź dobrze wywietrzonym pomieszczeniu. Jeśli masz taką możliwość, ćwicz na  świeżym powietrzu.
Przed każdą aktywnością wykonaj rozgrzewkę ogólnorozwojową.
 
Zasób ćwiczeń  na rozgrzewkę macie już duży!

Rozgrzewka ogólnorozwojowa (ok 10-15 min.)-przykład:
- trucht (można wykonać w miejscu) – 3 minuty,
- trucht + krążenia ramion (lewa, prawa, oburącz do przodu/tyłu),
- „pajacyki” z klaśnięciem nad głową oraz klaśnięciem przed klatką piersiową (po 20 klaśnięć),
- skip A - naprzemienne unoszenie kolan – 30 sekund,
- skip C – naprzemienne zginanie nóg w kolanach do tyłu, tak aby piętą buta przy każdym kroku dotykać pośladków – 30 sekund,
- naprzemienne wymachy nogą z dotknięciem palcami stopy do dłoni (po 82 powtórzeń na nogę),
- krążenia tułowia (po 4 razy w obie strony),
- krążenia biodrami (po 4 razy w obie strony),
- krążenia kolan (do środka, na zewnątrz, po 4 razy),
- krążenia nadgarstków i w stawach skokowych,
- przysiady 3 x 10,
- „brzuszki” w pozycji leżącej z nogami ugiętymi pod kątem 60-90° - 3 x 10,
- „grzbiety” w leżeniu przodem (na brzuchu) z wyprostowanymi ramionami do przodu – 4 x 5 powtórzeń (każde powtórzenie to uniesienie nóg i ramion do góry i utrzymanie ich w takiej pozycji przez 5 sekund),
- „pompki”( damskie) w pozycji poziomej, twarzą do ziemi, podnoszenie i obniżanie tułowia – 4 x 5.

 

Proszę obejrzeć filmy z piłki siatkowej – doskonalenie zagrywki górnej (tenisowej). Zwróćcie uwagę na postawę wyjściową do wykonania zagrywki.



https://youtu.be/Q8PJO-hJGtw