Pedagog

Gdy doświadczasz trudności - poproś o pomoc

Pamiętaj – jeśli sobie z czymś nie radzisz, nie bój się  poprosić o wsparcie nauczycieli, rodziców czy bliskie Ci osoby!

Nie czekaj aż problemy: dydaktyczne, emocjonalne, rówieśnicze czy inne  nawarstwią się i ich ciężar będzie zbyt trudny do udźwignięcia.

Read more: Gdy doświadczasz trudności - poproś o pomoc

Radzić sobie z cyfrowym przemęczeniem

Drodzy Uczniowie,
Po kolejnym miesiącu zdalnej edukacji wielu z Was zapewne odczuwa już swoisty dyskomfort psychofizyczny. Z jednej strony męczyć może izolacja od realnych kontaktów społecznych, szczególnie rówieśniczych; z drugiej zaś – nasze ciało dopada zmęczenie. Wielogodzinne korzystanie z komputera, laptopa czy smartfonu, statyczny tryb życia, brak ruchu i przebywanie głównie w pomieszczeniach zamkniętych to mało korzystne warunki dla naszego organizmu. Czy pomyślałeś, że:  rozdrażnienie, brak umiejętności skupienia uwagi czy bezsenność, obok problemów ze wzrokiem i kręgosłupem to symptomy nadużywania mediów cyfrowych?
Zachęcam Cię do przeczytania artykułu pt. "Aby ciało nie cierpiało – jak prawidłowo uczyć się przy pomocy komputera?"

Read more: Radzić sobie z cyfrowym przemęczeniem

POMOC DLA DZIECI I MŁODZIEŻY - Całodobowy Dziecięcy Telefon Zaufania i czat internetowy

Odpowiadajac na potrzeby dzieci i młodzieży w kryzysie, Rzecznik Praw Dziecka Mikołaj Pawlak zainicjował działania, które umożliwiają młodym ludziom otrzymanie profesjonalnego wsparca psychologów poprzez:
 całodobowy Dziecięcy Telefon Zaufania – 800 12 12 12,
czat internetowy prowadzony przez profesjonalnych psychologów.

Read more: POMOC DLA DZIECI I MŁODZIEŻY - Całodobowy Dziecięcy Telefon Zaufania i czat internetowy

Badanie wśród rodziców - "Moje dziecko w zdalnym nauczaniu"

Szanowni Państwo,
Uprzejmie prosimy o udział w badaniu ankietowym odnoszącym się do funkcjonowania Państwa dziecka w kształceniu na odległość. Pozyskane w ankiecie informacje są istotne w ocenie aktualnej sytuacji w edukacji zdalnej naszych uczniów oraz dla podjęcia ewentualnych, dodatkowych działań wspierających.
Link do ankiety (MC Forms) przesłany został do Państwa w wiadomości w e- dzienniku.  Formularz dostępny będzie do poniedziałku, 7 grudnia br.

Siła motywacji – znajdź własne powody do nauki

Drodzy Uczniowie, w nauczaniu czy to zdalnym, czy stacjonarnym powraca ten sam problem, który można ująć w znanych słowach: „Żeby mi się chciało chcieć”. W przeprowadzonej niedawno ankiecie wskazaliście, że do nauki w pierwszej kolejności motywuje Was ocena z przedmiotu, potem pochwała rodzica i nauczyciela. Cieszy fakt, że szkolne noty są tak ważne dla większości uczniów, bo przecież wystawiany stopień to okazja, by docenić efekty Waszych działań, ale też dostrzec braki, które mogą utrudnić dalszą  edukację.

Read more: Siła motywacji – znajdź własne powody do nauki

 

Szukaj

Projekty

***


***

Kompleksowy system doskonalenia
nauczycieli w powiecie kraśnickim

***

Po ścieżkach wiedzy

***

 

 ***

 Indywidualizacja nauczania
w klasach I-III szkół podstawowych

***